zprávy ze supermarketů
České restaurace nabízejí hostům stále větší počet vín
Praha, 10. března 2009 – I přesto, že Češi jsou stále národem pivařů, začínají se stávat také milovníky vína. K této situaci na trhu dopomáhají i gastronomická zařízení, která nepřetržitě rozšiřují svou nabídku vín. Český zákazník si
v současnosti může vybrat průměrně z 15 druhů vín. Společnost Makro v rámci tohoto trendu připravila speciální nabídku neveřejného sortimentu určenou svým Horeca zákazníkům – nový katalog vín, na jehož stránkách se prezentují menší
a středně velká domácí vinařství s víny, která nejsou zastoupena v běžném sortimentu společnosti Makro.
„Vinný katalog Horeca reaguje na stále oblíbenější trend u našich zákazníků, který se projevuje v rozšiřování nabídky vín, anebo vytváření zcela nových speciálních vinných lístků. Tento katalog jim jednoduše poradí, jak si vybrat vhodná vína pro jejich gastronomická zařízení. Nabídka je velice unikátní a umožňuje objevit a následně umístit do jednoho vinného lístku kvalitní vína z oblasti Moravy. Katalog byl vytvořen za účelem pomoci provozovatelům restaurací i domácím producentům a je v něm zařazeno 84 druhů vín ze 17 moravských vinařství v cenovém rozpětí od 70 do 310 Kč. Takto ucelenou kvalitní nabídku domácích vín v kombinaci s vlastním dovozem vín ze zahraničí
a uceleným potravinářským a nepotravinářským sortimentem, považujeme za výhodu oproti konkurenci,“ uvádí Richard Süss, poradce na vína společnosti Makro.
Nový trend: vlastní vinný lístek a širší nabídka vín
Z aktuálních informací společnosti Makro vyplývá, že průměrné české gastronomické zařízení nabízí ve svém vinném lístku 15 druhů vín, z nichž 60 % pochází z domácí produkce. V průběhu deseti let se nabídka domácích vín zdvojnásobila. Restaurace navíc kladou stále větší důraz nejen na vlastní sortiment vín, ale i na vzhled a prezentaci vinného lístku.
Zákazníci Horeca mají možnost využít širokou nabídku služeb poskytovanou sommeliéry Makro. Ti jim osobně poradí, která vína by se hodila do vinného lístku právě do jejich typu restaurace, baru či hotelu. Po konzultaci a na přání zákazníka sommeliér připraví vinný lístek, který se výborně hodí k podávaným jídlům (tzv. snoubení), samozřejmostí je
i bezplatné vytištění vinných lístků. Vybraní Horeca zákazníci si navíc mohou nechat objednané víno dovézt prostřednictvím Makro distribuce. Mezi další služby patří
i degustace doporučených vín, kterou sommeliéři uskuteční na přání zákazníka v jeho provozovně.
Katalog „MAKRO Horeca vína“ určený výhradně pro Horeca zákazníky
Všechna vinařství, která jsou zastoupena v Makro Horeca katalogu patří mezi špičku
v České republice. Letos poprvé jsou navíc zastoupena vinařství všech velikostních kategorií. Od těch nejmenších, rodinných, která nepřesahují produkci 30 000 lahví za rok, přes ty střední, jejichž výroba vín se pohybuje okolo 150 000 lahví za rok, až po vinařství velkokapacitní.
Zajímavostí také je, že v současné době probíhá soutěž „Vinařství roku“ a do jejího finále se dostalo pět vinařství. Čtyři z nich (Sonberk, Moravíno, Vinselekt Michlovský, Vinné sklepy Valtice) jsou rovněž zastoupeni v katalogu.
Tento příspěvek napsal admin, 10.11.2010 v 6.12 do rubriky MAKRO. Můžete sledovat komentáře na tento článek pomocí RSS 2.0. Komentáře i oznamování momentálně jsou uzavřeny. |
Komentáře uzavřeny.