Praha 12. října 2010 – Tesco zítra zahajuje vánoční prodej. Zákazníci již tak mohou nakupovat vše, co je pro oslavu jednoho z nejhezčích svátků třeba – od potravin přes výzdobu a dekorace až po dárky. Letošní Vánoce v porovnání s těmi loňskými, ovlivněnými ekonomickou situací, budou o poznání bohatší a ponesou se více v rytmu značkových produktů.

„O loňských Vánocích zákazníci pečlivě vybírali dárky a posuzovali zejména výhodný poměr ceny a kvality. Na to jsme reagovali významným rozšířením sortimentu výrobků za nižší ceny. Češi se však z obav z krize postupně vzpamatovávají a začínají opět více utrácet. Na letošní Vánoce jsme připravili rozšířenou nabídku jak značkových produktů, o které zákazníci podle průzkumů projevují obnovený zájem, tak i zboží pro cenově orientované zákazníky,“ říká Michal Štádler, ředitel marketingu Tesco.

Zájem zákazníků o zboží spojené s Vánocemi narůstá postupně během října a listopadu. Skutečná nákupní horečka startuje první adventní nedělí, kdy prodeje narůstají až o polovinu oproti běžnému období. Zákazníci obchodů Tesco oceňují možnost nakoupit vše od potravin po dárky pro celou rodinu pod jednou střechou a také non-stop otevírací dobu vybraných hypermarketů.

Vánoce v Tesco zahájí rozšířená nabídka hraček, jež patří tradičně mezi nejvíce nakupované dárky, a to i v období ekonomické nejistoty, která se v tomto segmentu téměř neprojevila. V zákaznických průzkumech se ukázalo, že Češi začínají Vánoce nákupem právě dětských hraček již v polovině října. „Je patrné, že rodiče na dětech nešetří a dopřávají jim bohaté svátky za všech okolností. Letošní Vánoce nebudou jiné. Sortiment hraček jsme rozšířili o 30 % a pro rodiče jsme tak připravili největší a nejucelenější nabídku pod jednou střechou s důrazem na značkové hračky od společností Mattel, Lego a Hasbro, ale i hračky za velmi příznivé ceny vyráběné pod značkou Tesco,“ dodává Michal Štádler.

Začátkem listopadu je nejvyšší poptávka po velkých rodinných dárcích, jako jsou například televize a další velká elektronika, následují oděvy, drobné dárky v podobě kosmetických balíčků, delikates či vín a menšího domácího vybavení. Prosinec je především ve znamení jídla, pití a pečících potřeb a také drobných dárků na poslední chvíli.

Hitem letošních Vánoc bude elektronika, především LCD televize menších formátů a jako úplná novinka 3D televize. Z drobnější elektroniky očekává Tesco zájem zákazníků zejména o dotykové mobilní telefony se snadným přístupem na internet na sociální sítě a také o webkamery a příslušenství k notebookům. Novinky za příznivé ceny naleznou zákazníci také v kategorii vybavení do domácnosti.  Trendem jsou zejména nové moderní materiály, tedy keramické nože či  nádobí ze speciálně upraveného odolného hliníku. Ke stálicím mezi vánočními dárky se dlouhodobě řadí oblečení značky F&F, obuv a sportovní vybavení, knihy a CD.

Nákup potravin a potřeb na pečení vrcholí v prosinci. O Vánocích mají zákazníci zájem o nejrůznější novinky, speciality a také kvalitní vína. „Češi si podle našich průzkumů chtějí letos na Vánoce dopřát, a proto jsme rozšířili sortiment i o prémiové čerstvé potraviny, jako jsou například jehněčí maso, mořské plody či divočina, olivy, speciální vánoční dorty, štoly a další delikatesy,“ dodává Michal Štádler. Tradicí se už stává nákup dvou ryb. Kromě kapra, který k českým Vánocům v drtivé většině domácností stále patří, pořizují lidé také další rybu, nejčastěji lososa či pangasia.

„Češi o Vánocích více experimentují a dopřávají si. Trendem posledních let je stále narůstající spotřeba exotického ovoce, kterému je dáván mnohem větší prostor než dříve, jedná se především o druhy jako liči, pomelo či mango,“ uzavírá Michal Štádler.

Chcete si vydělat peníze? Zkuste focení za peníze.