Praha, 9. února 2010 – Češi mají jahody v zimě rádi – dosvědčují to
i prodeje v největším českém velkoobchodě Makro, kde se v únoru prodá přes 13 tun čerstvých jahod. Jde o čtvrtinu vyšší prodeje, než jsou například v letních měsících červen – srpen. V této době jsou na regálech jahody z Egypta, Maroka či Španělska, české a slovenské jahody se prodávají v červnu a červenci. Zákazníci Makra je nejčastěji používají pro přípravu pohárů, ovocných salátů, koktejlů či přidávají do knedlíků. V době svátku sv. Valentýna mnoho restaurací nabízí jahody spolu se sektem či vínem.

„Jahody jsou u našich zákazníků neustále velmi oblíbené a zcela dominují v kategorii tzv. bobulovin, kde tvoří 97 % prodejů, dále následují maliny a borůvky. Naši zákazníci, kteří používají jahody pro další zpracování ve svých provozovnách, mají zájem o čerstvé
a kvalitní jahody celoročně. Růst oproti průměru vidíme v měsíci únoru, největší prodeje jsou potom v období březen až květen,
říká Stanislav Sekyra, vedoucí nákupu ultra čerstvých potravin společnosti Makro.

Nový trend: bio i bílé jahody

S celkovým trendem rozšiřující se nabídky bio výrobků jde i tato kategorie. Společnost Makro má speciálně vybrané dodavatele bio jahod z České republiky i ze zahraničí, aby mohla zajistit jejich celoroční nabídku. Poslední novinkou, která se v regálech objevila v loňském roce, jsou bílé jahody, které chutnají stejně jako ty červené.

Horeca: se sektem i bez

Jak vyplývá z průzkumu zákazníků v oblasti Horeca, je využití jahod velmi široké, nejčastěji se používají pro přípravu dezertů, ovocných salátů, zmrzlinových pohárů, palačinek či jako náplň do knedlíků.

Jahody se výborně hodí i jako dekorační doplněk pro míchané nápoje a značné obliby
v celosvětovém zastoupení má konzumace jahod spolu se sektem či vínem, tento zvyk se zabydlel i v České republice.


Poznámka na závěr

Jahody byly dříve považovány pro svou chuť za královské ovoce, či za ovoce lásky, kdy jejich konzumace měla podporovat chuť k sexu.