Praha 17. září 2010 – Začátek podzimu se v Tescu ponese mimo jiné ve znamení vín. Už 15. září odstartuje v obchodech společnosti tradiční podzimní vinný festival, který potrvá do 28. září. Rozšíří se také portfolio nabízeného zboží. O nová špičková vína se rozroste zejména řada potravin Finest. Vína prodávaná pod touto značkou budou moci zákazníci ochutnat i v rámci Prague Wine Festival, který se koná ve dnech 17. až 19. září. Tesco je jeho generálním partnerem.

„Poptávka Čechů po kvalitních vínech se neustále zvyšuje, proto chceme tomuto sortimentu věnovat letos obzvláště velkou pozornost. Pro naše zákazníky připravujeme rozšířenou nabídku kvalitních vín,“ říká Michal Štádler, ředitel marketingu společnosti Tesco. V současné době nabízí Tesco kolem osmi set druhů vín v různých cenových relacích a odrůdách tak, aby byl uspokojen každý zákazník.

Výjimečné postavení v nabídce Tesco mají vína řady Finest, která byla letos rozšířena o dvacet položek. Ve značce Finest jsou zastoupena vína z nejvyhlášenějších vinařských oblastí světa, jako jsou Champagne, Toskánsko, Marlborouhg nebo Mozela. Rozšíření této nabídky má uspokojit rostoucí poptávku zákazníků po kvalitnějších vinných produktech. „Momentálně sledujeme trend zvyšujících se nároků našich zákazníků na kvalitu vín. Dalo by se říci, že Češi se stávají čím dál tím většími gurmány. Zdaleka se nezajímají pouze o cenu, ale sledují také původ vína a jeho vlastnosti,“ potvrzuje rostoucí poptávku po kvalitních vínech Michal Štádler.

Zájem zákazníků o kvalitnější vína roste zejména s blížícím se předvánočním období. „Lidé si zvykli vína pořizovat nejen jako součást svátečního stolu, ale i jako dárek rodině, přátelům nebo obchodním partnerům. Prodeje před Vánoci proto každoročně narůstají. Velký boom samozřejmě vždy v tomto období zažívají i šumivá vína,“ říká Eva Svobodová, sommeliérka společnosti Tesco.

V posledních letech zaznamenalo Tesco také rostoucí zájem Čechů o domácí vína moravské produkce. Rozhodlo se proto zařadit do své nabídky výběrových vín položky z vinařství Vinselekt Michlovský. „S vinařstvím Vinselekt Michlovský spolupracujeme již delší dobu, stejně jako s dalšími tuzemskými vinaři, například s Českým vinařstvím Chrámce nebo moravským Neoklasem. V současnosti vybíráme z nabídky Vinselektu ty nejlepší produkty, které doplní řadu Finest. Našim cílem je přiblížit českým zákazníkům i méně dostupná moravská vína, která jsou ale vysoce kvalitní a mezi českými konzumenty stále populárnější. Navíc tímto krokem chceme podpořit české dodavatele, což je naší dlouhodobou strategií“, vysvětluje Michal Štádler.

Nejbližší příležitostí, při níž budou moci zákazníci ochutnat novinky z nabídky vín společnosti Tesco, je Prague Wine Festival, který probíhá v Praze na Žofínském ostrově od 17. do 19. září. K ochutnání zde budou vína od vyhlášených vinařství z Čech i Moravy, ale i vína světová. Tesco jako generální partner akce bude představovat výběr ze svého sortimentu, především z prémiové řady Finest.

V období od 15. do 28. září přichystá Tesco již tradičně svůj vlastní vinný festival. „V rámci tohoto festivalu si zákazníci budou moci zakoupit 115 druhů vín z nabídky Tesco za výhodné ceny. Vína z řady Finest budou k dostání s 25% slevou. Na 21 vybraných vín, mezi nimi například i na Chateau Montplaisir Rouge Bordeaux A.O.C., chystáme akci, kdy při zakoupení jedné lahve dostane zákazník druhou zdarma,“ doplňuje Michal Štádler z Tesca.

O společnosti Tesco Stores ČR
Společnost Tesco Stores ČR a. s., člen Svazu obchodu a cestovního ruchu, vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. V současné době provozuje v České republice celkem 138 obchodů (šedesát sedm hypermarketů, čtyřicet jedna supermarketů, čtyřiadvacet prodejen Tesco Expres a šest obchodních domů), osmnáct čerpacích stanic a šest obchodních center. V Praze jsou to Obchodní centrum Letňany a Nákupní centrum Eden, v Karlových Varech OC Fontána, v Ostravě OC Galerie, v Opavě OC Silesia a v Plzni OC Plzeň. Základem filosofie společnosti Tesco je snaha poskytnout zákazníkovi to nejlepší a stát se obchodem pro všechny. Toto úsilí bylo oceněno několika tituly – Hypermarket roku 2004, 2006, 2007, 2008 a 2009, Profesionál roku 2007 a Obchodník roku 2004, 2006 a 2007 a TOP Retailer 2008/2009. Za svůj první energeticky úsporný obchod v Žatci obdrželo cenu Energy Globe Award v kategorii Země. Tesco patří k největším zaměstnavatelům v České republice. Za vytváření rovnocenných pracovních příležitostí získala společnost ocenění v soutěži Stejná šance – Zaměstnavatel roku 2008. V roce 2009 věnovalo Tesco společně s partnery celkem 15,4 mil. korun na charitativní účely.