Praha, 13. září 2010 – Velkoobchodní společnost MAKRO Cash & Carry ČR se snaží maximálně vycházet vstříc potřebám podnikatelů. Z tohoto důvodu se rozhodla provést změny prodejní plochy, jejichž cílem je rozšíření klíčového sortimentu, lepší přehlednost nabídky a snadnější orientace při nákupu. Úprava prodejní plochy velkoobchodních středisek MAKRO proběhly v červenci a srpnu.

Společnost MAKRO průběžně reaguje na vyvíjející se potřeby svých zákazníků a nabízí přehledně a pod jednou střechou vše, co potřebují pro svoje podnikání. Neustále sleduje, jak nakupování v prodejnách MAKRO ještě zrychlit, zpřehlednit a usnadnit. „Úprava prodejní plochy je pro nás dalším významným krokem směrem k naplnění potřeb našich klíčových zákazníků, kterými jsou především maloobchodníci, segment HoReCa a malé až střední podniky. Posílili jsme sortiment, který je u nás dlouhodobě úspěšný a zavedli změny, jež nás odlišují od konkurence“, uvedl Axel Hluchy, generální ředitel Makro Cash & Carry ČR.

Úprava prodejních ploch českých velkoobchodních středisek navazuje na úspěšnou přestavbu sesterské společnosti METRO Cash & Carry na Slovensku, která proběhla na počátku roku 2010. V provedených změnách se odrazily výsledky rozsáhlého zákaznického průzkumu. Přestavba proběhla v termínu 25.7. – 5.9.2010, nově upravené prostory byly slavnostně znovuotevřeny v září 2010. Celkem se na úpravu prodejní plochy vynaložilo 67 milionů korun.

Rozšířený sortiment potravinářského zboží a větší flexibilita v balení

Úprava prodejních ploch se ve velkoobchodech MAKRO se projevila především zvětšením prostoru pro potravinářské zboží, čímž usnadnila orientaci na prodejní ploše a přehled o vystaveném sortimentu. To zároveň umožnilo rozšíření sortimentu trvanlivých potravin včetně větší nabídky nealko nápojů, mj. balené vody, kávy a čajů. Důraz je zároveň kladen na větší flexibilitu v nabízených baleních, ve větší míře je přihlíženo k potřebám zákazníků, kteří požadují balení po méně kusech.

MAKRO šlo ještě dále: vyčlenilo v rámci oddělení pečiva také místo pro sortiment lokálních dodavatelů, kteří byli pečlivě vybráni na výhradně na základě kvality pekařských výrobků. Tyto produkty jsou označeny speciálním logem a zákazníkům zaručí nejen vysokou kvalitu a čerstvost, navíc koupí podpoří místní dodavatele, regionální zaměstnanost i šetrný přístup k životnímu prostředí. Podobné označení můžete najít i u čerstvého zboží, a to především masných výrobků či ovoce a zeleniny.

Nepotravinářské zboží

MAKRO se zaměřilo i na oblast nepotravinářského zboží a posílilo klíčové kategorie spotřebního zboží využívaných především v podnikání klíčových zákaznických skupin. Rozšířilo sortiment jednorázového nádobí v party programu (plastové kelímky, talíře, příbory, menu boxy aj.), pracovního oblečení a profi vybavení gastronomického i hotelového provozu a zařízení pro malé obchody. Také v oddělení kancelářských potřeb došlo k rozšíření nabídky s cílem plně uspokojit poptávku spojenou s administrativním provozem malých až středních firem.

Nově byly vytvořeny dva celé nové „světy”.

Cleaning world – vedle většího výběru v oddělení čistících a toaletních potřeb nabízí MAKRO pod tímto názvem ucelený sortiment zboží pro profesionální řešení úklidových firem.

Svět ženy – přichází s rozšířenou nabídkou profesionálního drogistického a kosmetického zboží (včetně např. profesionální vlasové kosmetiky pro kadeřnické salony), nabídka je nyní vystavena takzvaným tunelovým způsobem: průchod uprostřed uličky, který zrychlí nákup a zvětší prostor pro nabídku zboží.

V rámci přestavby byly také na vhodnější místo přestěhovány a zmodernizovány stánky MServis, jejich prostřednictvím jsou nabízeny nadstavbové služby Mphone, Mprofinance, Mpojištění, Mtransport + či výběr stravovacích poukázek.

Úpravami prodejních ploch a rozšířením sortimentu vychází velkoobchodní společnost MAKRO vstříc potřebám svých zákazníků: nabízí vše pro podnikání pod jednou střechou s cílem ušetřit čas a peníze.